بیماری زنان

بیماری زنان با نگاه به متون کهن ، مراجعه به خاطرات قدیمی تر ها و یا مشاهده فیلم های تاریخی ، موارد بسیاری را می بینیم که در آن بانوان با امراض گوناگون  مخصوص زنان – به ویژه به علت زایمان – از دنیا رفته اند . اگرچه توجه به این مسائل بسیار ناراحت کننده است و امروز نیز به طور کامل ریشه کن نشده است ، اما افزایش سطح عمومی بهداشت ، دراین مورد خاص بهداشت بانوان و بیماری زنان به کاهش چشمگیر این معضل ناخوشایند منتهی شده است . اگرچه بیماری زنان طیف وسیعی از جنس مونث ، از دختری نوجوان تا پیر زنی کهن سال را پوشش می دهد ، اما اولین گزینه پس از شنیدن نام آن ، عوارض مربوط به تولید مثل ، نازایی ، تولد ، مشکلات مادر و جنین و مجموعه ای از مشکلات اینچنینی می شود . در همین رابطه

دکتر یا جراح زنان و زایمان با سال ها ممارست ، کسب تجربه و علم اندوزی در پی شناسایی این بیماری ها رفته و اینک با نگاهی مملو از نوع دوستی در پی درمان دیگر بانوان می رود ، بهترین مشاور برای پیشگیری و درمان این معضلات است . در ادامه باید گفت که عفونت واژن یا واژنیت یکی از شایع ترین عوارضیست که گریبان این بیماران را می گیرد . این عفونت ها ممکن است برای برای بانوان در هر سنی به صورت خارش و سوزش خودنمایی کند ، مشکلی که برای هریک از علتی خاص نشات می گیرد . شروع دوره تخمگذاری ، شروع یائسگی و ترشح هورمون های مربوطه ، افراط در بهداشت ، وجود انگل و عوامل بیماری زا در این ناحیه و حتی خود بارداری بخشی از عواملیست که سبب پیدایش این بیماری زنان می شود . ازمهمترین راه های درمان و تعدیل این بیماری زنان نیز می توان به عدم پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان ، استفاده از شلوارهای نخی و سازگار با پوست ، تعویض مکرر البسه زیر و ضد عفونی کردن آن ها زیر نور مستقیم خورشید ، عدم افراط در خشک کردن این ناحیه ، عدم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی منند عطر در این ناحیه و رعایت کامل نظافت پس از قضای حاجت اشاره کرد .