جراح زنان و زایمان

بیماری های زنان و زایمان

همانطور که مستحضر هستید ، بیماری های زنان و زایمان به شاخه های گوناگونی تقسیم بندی میشود که یکی از این بیماری های زنان و زایمان ، اکلامپسی میباشد .

در واقع اکلامپسی به همان زمانی گفته میشود که تشنجات در زنان شروع شده و زمان شروع تشنجات را در زنان اکلامپسی میگویند .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، بیماری اکلامپسی که در دوره حاملگی زنان دچار این بیماری زنان و زایمان میشوند ، در زمان هایی رخ میدهد که زنان باردار ، دچار افزایش فشار خون میشوند .

البته بیماری اکلامپسی میتواند در زمانی که بدن زنان باردار پروتئین بسیار زیادی را از دست میدهد نیز رخ بدهد .

شایان ذکر است که حملات تشنجی تنها در دوره ای که زنان باردار میباشند ، رخ نمیدهد و این تشنجات میتواند در زنان حتی پس از دوران حاملگی و زایمان نیز رخ داده و زنان را دچار مشکل نماید .

این بیماری زنان و زایمان تهدید بسیار جدی میباشد و میبایست نسبت به آن بسیار محتاط باشید چرا که این بیماری زنان و زایمان میتواند حتی خطرات جانی هم داشته باشد و جان زنان و فرزندشان را به خطر بیندازد .

اگر در زمان بارداری و یا حتی پس از زایمان دچار حالت تهوع و یا سردرد های بسیار آزار دهنده شدید ، حتما به متخصص زنان و زایمان و یا پزشک زنان و زایمان مراجعه نمایید چرا که برخی از نشانه های اکلامپسی میتواند سر درد و یا تهوع باشد .

البته تهوع و سردرد تنها علائم این بیماری زنان و زایمان نمیباشد و علائم و مشکلات دیگری نیز میتواند نشان دهنده اکلامپسی باشد مانند :

۱- سندرم هلب

۲- ادم ریوی

۳- الیگوری

البته در زمان هایی که بیماری اکلامپسی ، را توسط این علائم متوجه بشوید مسلما این بیماری سخت تر خواهد شد و مشکلات بیشتری را بوجود خواهد آورد که توصیه میشود بدون درنگ به پزشک زنان و زایمان مراجعه نمایید .